Apa Yang anda Cari

Thursday 15 September 2011

Teman


banyak yang kita boleh mksudkan dari perkataan 'teman' ni..
Teman sekelas, teman berseronok, teman berduka, teman belajar, teman bercinta dan macam2 lagi. terpulang kepada individu utk memilih teman.
aku?? bgi aku teman tu adalah seorng yang boleh guide aku, bgi dorngan kat aku, event caring ngan aku tapi ntah adakah aku bersedia atau tak untuk berteman. bukan nak ckap apa tapi pengalaman tu yang membuat kita boleh berfikir ke hadapan... kehidupan ini sering mengajar kita tentang keburukan dan kebaikan .. yang kita perlu adalah utk menerima teman kita dengan seadanya.. terima kelemahan diri teman. perbaiki apa yg boleh d'perbaiki.. semoga nanti chi ola akn dapat teman yang ok lah.. hurmm.. buat masa ni biar lah chi ola mengenal hati budi dulu... baru chi ola bersedia. ^_^



Kawan itu ada tiga jenis:
  1. yang seperti makanan, setiap masa diperlukan dan selamanya  bermanfaat serta menguntungkan

  1. yang bagaikan ubat, ada masa-masa sahaja kita perlukan

  1. yang sama dengan penyakit, semoga Allah menghindari kita darinya.

No comments:

Post a Comment